Sampling

Een product of dienst uitbeelden levert vaak nogal wat vragen op. Het is namelijk lastig om een onbekend product of een nieuwe dienst in te beelden als er geen daadwerkelijk beeld van voorgeschoteld wordt. Een merk gaat pas echt leven wanneer deze bij de doelgroep tastbaar is. Sampling is de perfecte manier om je product leven in te blazen en onder de aandacht te brengen, ook bij mensen die niet binnen de doelgroep passen. Door een product in klein proefformaat weg te geven, blijft het niet alleen bij een mooi verhaal. Deze wordt namelijk gekoppeld aan het daadwerkelijke product, waardoor de klant direct begrijpt wat het product inhoudt. Zo blijven zowel het verhaal als het product hangen en kan er uit de eerste reactie meteen gemeten worden of er op de juiste doelgroep gericht wordt. Crowd People zorgt voor de juiste locatie, het juiste moment én de juiste mensen.

Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 80% van de Nederlanders deze manier van promoten waardeert. Sampling is namelijk een manier om op vriendelijke, open wijze een product of dienst aan te bieden zonder de klant tot kopen te dwingen. En juist de associatie tussen vriendelijkheid en vertrouwen en jouw merk is belangrijk. Zo komt hetzelfde gevoel namelijk terug wanneer een klant het merk weer tegenkomt, wat de kans op aanschaf van het werkelijke product vergroot.

Er bestaan verschillende manieren van sampling en het is dan ook afhankelijk van het product welke manier van samplen het beste werkt. Sommige producten doen het goed wanneer zij aan iedere voorbijganger aangeboden worden. Vaak werkt sampling in het centrum van een stad dan het beste. Andere producten boeken beter resultaat bij targetsampling, waarbij onze promoteams de doelgroep opzoeken op bepaalde locaties. Deze locaties zijn bijvoorbeeld evenementen, beurzen, stations, stranden, festivals en concerten. Ook instore sampling kan erg interessant zijn: belangstellenden maken kennis met je product en weten ook direct waar het te halen is.

Sampling